– Vi er svært opptatte av å holde oss oppdaterte

I disse dager tar vi en prat med alle våre medlemmer, for å lodde stemning i bransjen. Denne gangen er det Findability, og daglig leder Tom Martinsen.

– Hvordan ønsker du at dine kunder skal oppleve dere?

– Vi ønsker at kundene skal oppleve oss som seriøse og objektive rådgivere innen digital kommunikasjon. Findability skal til og med gi råd om å bruke andre digitale byråer om dette er riktig for kunden, sier Martinsen.

– Hvilke oppdrag liker dere best å jobbe med?

– De aller fleste av våre oppdrag inneholder prosjekter hvor rådgivning rundt søkemotorenes betydning for trafikken til et nettsted, samt hvordan man skal bruke trafikken og tallene fra nettstedet videre i den digitale markeds-kommunikasjonen.

– Hva gjør dere for å sikre transparens i forholdet med kunder?

– Vi har ingen problemer med å oppgi hvilke kunder vi jobber med så lenge kunden tillater dette. Noen kunder blir oppgitt på våre nettsider andre relevante kunder oppgir vi på oppfordring.

– Hva skulle du ønske preget faget det neste året?

– Vi skulle nok ønske at kunnskapen om søkemotorenes betydning blir mye høyere hos annonsør, slik at kundene setter budsjettene på det nivået som søkemotorene fortjener.

 Hva er spesielt med å jobbe hos dere?

– Findability har et veldig fleksibelt miljø hvor man like gjerne kan jobbe hjemmefra som på et kontor. Vi er også svært opptatte av å holde oss oppdatert på forandringer.

– Hvilket faglig nettsted eller kanal vil du anbefale andre å følge?

– Det er så mange steder man bør følge med på at det blir vanskelig å nevne noen. Men vi i Findability følger nøye med hva som skjer på internasjonale nettsteder om søkemotoroptimalisering/SEO, avslutter Martinsen.