Monica Arthurson i Arthurson Consulting

Et tett samarbeid gir de beste resultatene

I det sommeren går mot slutten, kaster vi oss over Monica i Arthurson Consulting for å få vite litt om hennes selskap, hvordan hun jobber med kunder og hva hun anbefaler. Monica Arthurson er et kjent navn i bransjen og har jobbet med søk og digital markedsføring lenge før de fleste ante konturene av hvor stort det ville bli. Monica startet opp Arthurson Consulting for 7 år siden og i dag har hun 6 stykker som jobber med søk, analyse, innhold og CRO for Arthurson.

Hvordan ønsker du at dine kunder skal oppleve dere?

Vi ønsker at kundene skal oppleve oss som personlige og med faglig tyngde og at vi bryr oss om kundene og resultatene vi skaper sammen. Med 16 år i bransjen tror jeg at jeg har mye erfaring å tilføre kundene våre også. Samtidig er det en fordel at vi som en liten bedrift kan snu oss raskt og gå den ekstra milen som ofte må til.

Hva liker dere best å jobbe med?

Vi brenner for kunder som gir oss tillit og vil bruke oss som digital sparringpartner på hele den digitale reisen. Vi gjør gjerne hele jobben, men opplever at der hvor kunden selv er involvert, så blir det best resultater. Med kunnskapsrike kunder kan vi gjøre en enda bedre jobb. Jeg er både stolt og ydmyk over at jeg har fått så dyktige fagfolk med på laget mitt. Vi dekker derfor behov som innholdsproduksjon til nettsider, Facebook, Instagram og Google i tillegg til både SEO og salgsoptimalisering (CRO). I tillegg jobber vi tett med kunden på e-postmarkedsføring for å få maksimal effekt, så på dette området har vi dratt inn partnere med stor, faglig tyngde innen CRM-markedsføring.

Hva gjør dere for å sikre transparens i forholdet med kunden?

Siden jeg var med å starte Bra Søk for over 11 år siden, så brenner jeg for at kundene skal eie sine egne annonsekontoer; både på Facebook og Google. Dette informerer vi kundene våre om, og mener alle byråer burde gjøre.

Hva skulle du ønske preget faget (søkemotormarkedsføring) i 2021?

At flere kunder og byråer tør å ta i bruk smart teknologi for bedre resultater. Teknologi i kombinasjon med smarte hoder vil være en vinner. Ellers synes jeg alltid at godt og ekte innhold skal vinne!

Hvilke ressurser (nettsider, forum, grupper på social, nyhetsbrev, fagfolk etc) vil du anbefale å følge?

Searchengineland er selvsagt, i tillegg synes jeg de lokale gruppene «SEO og organisk synlighet i Norge» og «Stort og smått om sosiale medier» på Facebook er utrolig bra. Av enkeltpersoner i Norge så vil jeg trekke frem SEO-hodene Trond Lyngbø, Magnus Strømnes Bøe, Geir Ellefsen og Hans Petter Blindheim. Både fordi de er faglig dyktige, men også fordi de tar seg tid til å dele av sin kunnskap. Det er en god egenskap og er med på å drive bransjen vår fremover.

Hva er ditt beste tips for å lykkes med søkemotormarkedsføring?

Lag deg en god plan med et klart mål. Planen skal være gjennomførbar med de ressursene du har og med de du har råd til å leie inn. Det viktigste er ikke å gjøre alt rett, men teste og se hva som fungerer for nettopp deg og din bedrift.