Digital Opptur Bra Søk

Digital Opptur: – Det pedagogiske er sentralt i at kundene skal forstå arbeidet med søk

Hvordan ønsker du at dine kunder skal oppleve dere?

Jeg håper kundene opplever oss som både kunnskapsrike, hjelpsomme og tilgjengelige. Vi er alle sammen langt over gjennomsnittet opptatt av å måle og bruke data. En gjeng med fagnerder som synes det vi jobber med er skikkelig gøy.

Det er også sentralt for oss å tilpasse det vi gjør til hver kunde slik at de får det de trenger, gjerne med gode analyser i bunn.

Hva liker dere best å jobbe med?

Vi liker veldig godt å jobbe med kunder hvor vi gjennom digitalt arbeid kan være med på hele kundereisen. Da må forskjellige kanaler og budskap trekkes sammen og mengden data og analyse øker. Noe av det beste med å jobbe i byrå er variasjonen mellom de ulike kundene i forskjellige bransjer.

Hva gjør dere for å sikre transparens i forholdet med kunder?

Alle kundene vi jobber med har full administratortilgang til sin egen konto slik at de når som helst kan se hva som er gjort, og ikke minst eier kontoen. Vi er også tydelig i avtalene våre at det er kunden som eier alle dataene på AdWords og Bing-kontoen.

I tillegg bruker vi betydelig med tid til å lære opp kunder og forklare de både hva vi gjør og hvorfor. Det pedagogiske mener jeg også er sentralt i at kundene skal oppleve og forstå det som gjøres.

Hva skulle du ønske preger faget i 2019?

Vi håper innsikt og analyse skal bli enda mer sentralt i alt som har med markedsføring å gjøre. Å se verdien av analyser som et grunnlag for å ta bedre avgjørelser kan fortsatt bli enda mer sentralt.

Vi opplever også at det fortsatt er betydelige siloer i arbeidet med digital markedsføring. Jeg håper det blir mer helhetlig arbeid hvor søk blir brukt riktig sammen med andre kanaler.

Hva er spesielt med å jobbe hos Digital Opptur?

Hos oss er vi opptatt av å ta godt vare på både kunder og ansatte. Vi har en hjemmekoselig stil med sofa, og alle ansatte får sitt eget par tøfler første dagen.

I tillegg har vi en bonusordning hvor opptil halvparten av overskuddet i selskapet deles på alle ansatte. På den måten får alle ansatte sin del av verdien som de også har vært med å skape samtidig som fokuset ikke er på å få inn kunder, men å ta så godt vare på de at de blir lenge.

Erik Storm Daglig leder Digital Opptur

Erik Storm, Daglig leder Digital Opptur

Hvilke ressurser vil du anbefale andre å følge?

Det er mange gode steder å holde seg oppdatert innen det som skjer faglig, noe som er viktig så fort som denne bransjen utvikler seg. Hvis vi skal trekke frem en som kanskje ikke er veldig kjent så blir det The Paid Search Podcast som ukentlig kommer med en ny podcast om betalt søk. Ganske amerikansk vinkling, men tar opp mange viktige temaer innen betalt søk.

Erik Storm
Digital Opptur
Eier og Daglig leder

erik@digitalopptur.no
924 22 734

https://digitalopptur.no