Hilde Nilsen i Knowit

Hilde Nilsen i Knowit Experience: -Dette er vårt beste tips for å lykkes med søkemotormarkedsføring

Knowit er et nordisk byrå som jobber innen de tre forretningsområdene Experience, Insight og Solutions. Fra kontorer i hele norden og Tyskland jobber de med strategi, kundereise, kampanjer og analyse, helst gjennom langvarige og tette samarbeid der man lærer hverandre å kjenne ordentlig og finner de beste løsningene i fellesskap.

Knowits styrke er tverrfaglighet og de trives best når de får utnyttet sin tverrfaglige kompetanse innen kreativitet, strategi og teknologi til å skape bedre resultater. Der har også søk og digital markedsføring en viktig plass.

Det sier Hilde Nilsen Teamleder/ Rådgiver, datadrevet markedsføring og analyse i Knowit Experience Bergen som deler hvordan de jobber med kunder og sine beste tips for å lykkes med søkemotormarkedsføring.

Hvordan ønsker du at dine kunder skal oppleve dere?

Knowit skal være byrået som tilbyr teknisk ekspertise med fokus på smart bruk av data, effektive løsninger og analyse på et svært høyt nivå. Dette i kombinasjon med oppdatert fagekspertise innen søk og et sterkt kreativt miljø gir kunden muligheter som ikke finnes andre steder.

– Vi ønsker å oppleves som ærlige, profesjonelle eksperter som guider kunden i riktig retning. Vi vil være konsulenter som tør å utfordre og si sannheten selv om den noen ganger kan være tøff, sier Hilde.

Hva gjør dere for å sikre transparens i forholdet med kunden?

Vi er ærlige og legger vekt på å utfordre kundene våre og fokusere på å finne de beste løsningene sammen. Vi har fleksible samarbeidsformer og vi setter stor pris på at kunden er tett involvert i arbeidet. Vi legger også stor vekt på kompetanseoverføring

VI opererer aldri med skjulte avgifter eller kostnader, vi tar f.eks aldri provisjon av mediespend.

Hva skulle du ønske preget faget (søkemotormarkedsføring) i 2020?

Godt innhold er veldig viktig både for betalt og organisk søk. Søk handler om brukeropplevelse og tilgjengelighet. VI skulle ønske at flere som jobber med innhold og webutvikling forsto hvor viktig søk er og prioriterte det mye høyere.

Hvilke ressurser vil du anbefale å følge?

Econsultancy blog, Moz blog, Google Ads blog, Facebook Newsroom, SparkToro blog, Distilled, PPC Hero blog (Hanapin marketing), Search engine land og Search Engine Watch.

– Disse kan gjerne Settes opp i flipboard, sier Hilde.

Hva er ditt beste tips for å lykkes med søkemotormarkedsføring?

Følg med på trender, jobb med SEO og innhold, brukeropplevelse, hastighet og betalt søk parallelt. Vær tidlig ute og test ny funksjonalitet samtidig som du har en kritisk tilnærming og gjør deg opp egne erfaringer i forhold til hva som fungerer i hver enkelt case.

– Sats på shopping-annonser hvis relevant og bruk smart bidding, avslutter Hilde Nilsen.