Lena Olsson daglig leder i Fjuz

Lene Olsson og Fjuz: – Vi håper flere ser behovet for en profesjonell partner på søk

Feel the FJUZ!

Fjuz er et kreativt kommunikasjonsbyrå som har levd og levert godt i 23 år. En dyktig og uhøytidelig gjeng med avdelinger i Skien og Oslo. Vår viktigste oppgave er å lage gode kommunikasjonsløsninger som skiller kunden fra konkurrentene og gjør dem synlige i sitt marked.

Vi skal gi dem økt synlighet og bidra til at de når sine mål, forteller byråleder Lene Olsson.

Hvordan ønsker du at dine kunder skal oppleve dere?

Vi vil at kundene skal sitte med en opplevelse av at de til enhver tid spiller hovedrollen. I Fjuz-universet handler alt om å oppnå suksess for kundene, enten det er reklame som skal lages eller merkevare som skal bygges. -Jeg tror noe av vår suksessfaktor ligger i kundedialogen. Med det mener jeg at dialogen mellom oss og kundene er så god at de føler de kan spørre om alt, sier Lene, og fortsetter. -Det er ikke til å stikke under en stol at mange markedssjefer opplever at utviklingen i digitale kanaler har blitt ganske komplekst og krevende å navigere i. De ønsker seg gode sparringspartnere og betrodde rådgivere som kan gi tydelige råd på veien. Vår oppgave er å hele tiden tenke kundens beste, sier hun.

Hva liker dere å jobbe med?

I FJUZ elsker vi bredde og helhet, forteller Lene. Vi er et A-Å byrå og kan løse alt i eget hus. Når vi sier bredde betyr det også innenfor bransjer. Vi digger å jobbe med retail som vi alltid har gjort, store kjeder og kjøpesentre som utfordrer oss med nye oppgaver hver eneste dag. Samtidig ser vi at utfordringene vi får med å jobbe med eiendom, industri eller sport gir helt andre typer oppgaver og utfordrer vårt arbeid på en annen måte, mangfoldet tror vi gir oss en unik kompetanse og erfaring til kundenes beste, forklarer Lene.

Byrået vårt har vokst kraftig de siste årene, og i dag er vi 35 nysgjerrige, fremoverlente og ambisiøse kollegaer med kunnskap om alt fra strategi, sosiale medier, webdesign, film, foto og animasjon. God kommunikasjon handler om mer enn å skape en engasjerende tekst, medrivende film eller kul design. Selvsagt det også, men vi vet at et vellykket resultat krever både strategi, innsikt og analyse i tillegg til det kreative. For deg som kunde gjør det livet litt enklere at vi har alle tjenestene tilgjengelige.

Hva gjør dere for å sikre transparens i forholdet med kunden?

FJUZ har et vidt spekter av tjenester både innen digitale og tradisjonelle kanaler. Vi har et godt faglig og sosialt miljø. FJUZ er IA bedrift, godkjent som lærebedrift og sertifisert Miljøfyrtårn. I FJUZ er vi opptatt av å skape gode resultater for kundene våre. Vår styrke er å levere kvalitet i alle ledd basert på god strategi i bunn og kreative løsninger tilpasset aktuelle kanaler. Navnet FJUZ gjenspeiler folka våre og signaliserer gnist, glød og engasjement.

God kommunikasjon handler om mer enn å skape en engasjerende tekst, medrivende film eller kul design. Selvsagt det også, men vi vet at et vellykket resultat krever både strategi, innsikt og analyse i tillegg til det kreative. For deg som kunde gjør det livet litt enklere at vi har alle tjenestene tilgjengelige.

Hva skulle du ønsket preger faget (søkemotormarkedsføring) fremover?

Når det kommer til små- og mellomstore bedrifter er vår opplevelse at søk generelt kan være vanskelig å selge inn, årsaken er ofte manglende kunnskap og usikkerhet hos kunden. Betalt søkmotormarkedsføring er ofte noe de ønsker å ta eierskap til selv, som ofte kan koste deg langt mer enn å inngå partnerskap med et byrå.

Vi hjelper også våre kunder med nye nettløsninger hvor vi erfarer mye av det samme. Kunden ønsker å stå for innholdsproduksjon selv, og ikke ser mulighetene med å jobbe kontinuerlig med SEO.
Vi forsøker derfor å gi så gode råd vi bare kan, slik at de ser på FJUZ som en trygg søk-partner.

FJUZ Kommunikasjon inkluderer søk i samtlige strategier, og arbeider hardt for å fremme kunnskapen innenfor denne kanalen.

FJUZ Kommunikasjon inkluderer søk i samtlige strategier, og arbeider hardt for å fremme kunnskapen innenfor denne kanalen.

Hvilke ressurser vil du anbefale å følge?

Vi er til daglig innom både searchenginejournal.com og searchengineland.com for å få nevne noen, men her finnes det ingen begrensninger, det er et hav av faglige og sterke sider man bør følge med på, og alle har sine favoritter.
Denne faller litt utenom søk-faget, men dersom du liter du med motivasjonen kan Gary Vaynerchuck sterkt anbefales!

Til slutt vil vi skryte av nyhetsbrevet til Inevo. Selv om dette kan sees på som en konkurrent, er de dyktige i nyhetsbrevene sine.