Marianne Blindheim Eriksen, byråleder CoreTrek

Marianne Blindheim Eriksen og CoreTrek: – Vi elsker de store komplekse prosjektene!

CoreTrekEarly Media har vært medlem av Bra Søk en stund, da selskapet ble kjøpt av CoreTrek var det viktig å fortsette å være medlem av organisasjonen. Byråleder Marianne Blindheim Eriksen forteller om fokus og verdier hos CoreTrek koblet til søk.

Hvordan ønsker du at dine kunder skal oppleve dere?

Det har skjedd mye i CoreTrek de siste årene, og det håper jeg kundene våre merker godt. Nå har vi siden 2000 vært et veldig tungt teknisk miljø som har levert svært avanserte nettløsninger, men de siste årene har vi kjøpt selskapet Early Media som var et digitalt markedsføringsselskap og nå satser vi tungt på å utvikle dette videre sammen med innholdsmarkedsføring. Nå leverer vi både nettløsninger, innholdsmarkedsføring og digital markedsføring, og som Google Premier Partner styrker vi virkelig kompetansen vår og kundene får stadig et bredere tilbud i ett og samme hus.

Hva liker dere best å jobbe med?

– Det kommer nok veldig an på hvem du spør, haha. Men altså, vi elsker de store komplekse prosjektene som vi kan utvikle over tid, at kunden setter av tid og budsjetter, at vi må utfordre både oss selv og kunden, og får et godt samarbeid som går over en lengre periode. Det må gjerne være alle tre fagområdene våre i ett prosjekt for det gjør at vi får stadig bedre innsikt og kunnskap om hverandres kompetanse, i tillegg til at kunden får god effekt når mange gode krefter spiller sammen.

Hva gjør dere for å sikre transparens i forholdet med kunden?

Vi jobber stort sett alltid på fastpris, og vi leverer en åpen kalkyle der kundene til minste detalj ser hva hvert element av prisen koster. Gjennom grundige forprosjekter får kundene full oversikt over hva selve prosjektet vil inkludere, hvor lang tid det vil ta og hva vi legger til grunn. Vi får svært mange gode tilbakemeldinger på arbeidsmetodikken vår og mange kjøper forprosjektet før de setter opp budsjettene slik at det blir riktig og nok i forhold til tilbudet de har vært med på å legge grunnlaget for.

Hva skulle du ønsket preger faget (søkemotormarkedsføring) i 2019?

At SEO får større fokus i det daglige arbeidet både med nettløsninger, innhold og annonsering. SEO er noe man må jobbe med absolutt hele tiden og det må få solid forankring hos de som er våre kunder. Økt innsikt og forståelse for hva det kan utgjøre og gode resultater, vil nok bidra til å løfte fokuset.

Markedsavdelingen i CoreTrek

Hvilke ressurser vil du anbefale å følge?

Vi har mange gode ressurser internt i selskapet og gleder oss til å ønske 5 nye kolleger velkommen i august. Jeg er sikker på at de vil bidra med mye nytt og spennende av rutiner, metodikk og kreativitet. Vi er alle aktive brukere og lesere av nettsamfunn og nyhetsbrev, og deler nyvunnen kunnskap og erfaring med hverandre – så her må jeg nesten si at vi er hverandres beste rådgivere og sparringspartnere. Det ukentlige nyhetsbrevet fra Helt digital og diverse faggrupper på Facebook er selvsagt også veldig nyttig.