Årets juryledere: Inge Hofstad Kjeilen (dentsu), Hanne Gilje Sekse (Try) og Patric Ligner (Publicis Starcom)

Shortlist klar for Performance Awards – disse kan vinne

Etter flere runder med juryering er nå shortlisten for årets vinnere på Performance Awards 2025 klar.

Det ble sendt inn rekordmange 87 bidrag til Performance Awards i år – og nå har juryen kommet frem til hvem som vil vinne.

– Det er inspirerende å se hvordan bransjen har samlet seg og sendt inn så mange sterke og varierte bidrag. Det viser hvor høyt nivået er på datadrevet markedsføring og resultatorientert arbeid i Norge, sier Hanne Gilje Sekse, en av årets juryledere.

Bidragene viser tydelig at datadrevet markedsføring, innovasjon og resultatorientert arbeid står i sentrum for årets konkurranse. Blant de mest populære kategoriene finner vi Online Performance, der selskaper viser hvordan de optimaliserer kundeopplevelser og maksimerer salg i digitale kanaler, samt Bruk av data, der avansert innsiktsarbeid gir markedsførere konkurransefortrinn.

Bli med på Performancekonferansen – se programmet og kjøp billetter her!

Det vil også deles ut årets Performance Talent til en person som har jobbet mindre enn 2 år i bransjen, her er det ekstremt tett løp i toppen med mange utrolig flinke talenter.

Juryen, som består av 24 erfarne eksperter fra både store og små byråer og annonsører, har gjort et grundig arbeid med å vurdere hvert enkelt bidrag. Kompetansen innen digital markedsføring, effektmåling og helhetlige mediestrategier har sikret en solid og rettferdig prosess.

Shortlisten for Performance Awards 2025:

Online Performance (Netthandel)
● OneCall – Lansering av en helt ny digital medievaluta (GroupM Nexus/ EssenceMediacom)
● Koleur.no – Fra Best Practice til 250% Vekst (OMD)
● Kremmerhuset 49% økt omsetning fra Meta ads gjennom smartere feedannonsering (INEVO)
● Barnas Hus: Kampanjen som knuste alle rekorder og satte en ny bransjestandard (Carat, dentsu)
● Ferner Jacobsen: Fra organisk søk til organisk feed: Optimalisering av feed gav 205 % økning i konverteringer (s360)
● Norwegian: En effektiviseringsreise (Carat, dentsu)

Offline Performance (Fysisk salg)
● Hvordan Bohus snudde 3 års salgsnedgang uten å øke mediebudsjettet (dentsu X)
● Gilde: Kjøttbollene som rullet inn i markedet (Publicis Starcom)
● SATS – Til nye høyder i 2024 (dentsu X)
● ice: Media som driver av vekst (Publicis Starcom)
● Diplom-Is: Smaken av ekte gull! (Publicis Starcom)
● Spar: Concentrate & Dominate (Carat, dentsu)

Performance that Matters
● Helsedirektoratet: Yes We Can-nabis! (Mindshare)
● LHL – Mennesker i fokus, data som drivkraft (Franck & Dick)
● NRC: Gi en donasjon til jul (OMD)
● Blå Kors – Cannabis (TRY)
● Frelsesarmeen avd. barne- og familievern (Viva Media Norge)
● Lederne: Kompetanse til lunsj – Samfunnsnyttig kunnskapsdeling (Lederne)

Lead Performance
● Tiden går, Gjensidige består: Når fortidens gull skaper fremtidens vekst (OMD)
● OBOS Eiendomsmeglere (Mindshare Norway)
● Hæ, driver Avinor med teknologi? (Bloom)
● Hydro – Hvordan skape en 340% økning i antall leads på tvers av 30+ land med offline data og KI (s360)
● Hvordan SEO skapte enorm vekst for Hudklinikken (Transact)
● Rørkjøp – Fra 560 til 4144 rørleggeroppdrag på nett (INEVO)
● Kia: Nye Kia til en million (Publicis Starcom)

Performance Innovation
● Tannfeen: +9% bookinger med live visning av ledige timer (s360)
● Datadrevet boligsalg for OBOS: Slik solgte vi boliger for 90 millioner (Mindshare)
● Unboxing Google – En unik Google Ads løsning (OMD)
● Ferner Jacobsen: Fra organisk søk til organisk feed: Optimalisering av feed gav 205 % økning i konverteringer (s360)
● OneCall – Lansering av en helt ny digital medievaluta (GroupM Nexus/ EssenceMediacom)
● PLUSS: En ny standard for Performance Marketing i sosiale medier! (Publicis Starcom)

Best bruk av data
● Datadrevet suksess: Norwegian sin reise mot lønnsom vekst (Carat, dentsu)
● Concentrate and Dominate av SPAR (Carat, dentsu)
● Fra Kaos til kontroll Hvordan Norwegian dominerte søk med OneSearch (Carat, dentsu)
● OneCall – Lansering av en helt ny digital medievaluta (GroupM Nexus/ EssenceMediacom)
● Datadrevet boligsalg for OBOS: Slik solgte vi boliger for 90 millioner (Mindshare)
● Hvordan Bohus snudde 3 års salgsnedgang uten å øke mediebudsjettet (dentsu X)

Performance Talent
● Synne Kvåle
● Bastian Heggset
● Emily Korslund Brewer
● Hanna Oftedal Negård

I tillegg kåres vinneren av Young Lions Digital.

Vinnerne kåres som en del av Performancekonferansen 3. april på Vika Kino, hvor selve prisutdelingen vil foregå på Performance Awards på Røverstaden.