– Vi ønsker å være transparente og er åpne rundt våre forretningsmodeller

I disse dager tar vi en prat med alle våre medlemmer, for å lodde stemning i bransjen. Denne gangen er det det ferske Bra Søk-medlemmet Digitale Medier 1881, og produkt og markedsdirektør Geir Egedius.

 

– Hvordan ønsker du at dine kunder skal oppleve dere?

– Vi ønsker å bli opplevd som en seriøs aktør som gjør sitt beste for å skaffe våre kunder relevante henvendelser fra kjøpeklare kunder og verdifull avkastning på sin markedsinvestering. Kundene våre skal oppleve å bli tatt på alvor og motta verdifulle råd og innspill i forhold til deres digitale tilstedeværelse, enten det er via tradisjonelle nettkatalogprodukter, displayannonser, søkemotorannonsering, eller via egen hjemmeside, sier Egedius.

– Hvilke oppdrag liker dere best å jobbe med?

– Vi er nå i ferd med å skifte fokus fra en tradisjonell tilbyder av nettkatalog til å bli et mediebyrå med flere forskjellige tjenester innenfor den digitale sfæren. Dette er en spennende tid for oss og vi gleder oss til å kunne tilby våre kunder alt fra tradisjonelle nettkatalogprodukter til hjemmesider, displayannonsering, søkemotorannonsering samt flere andre spennende produkter. Vi har ingen spesielle produkter eller tjenester vi liker å tilby fremfor andre, men ønsker å kunne tilby våre kunder en større helhet av tjenester. Vi er opptatt av skreddersøm og vet at det som fungerer for noen ikke nødvendigvis fungerer for andre, sier Egedius.

– Hva gjør dere for å sikre transparens i forholdet med kunder?

– Vi ønsker å være transparente og er derfor åpne rundt våre forretningsmodeller, både for egne produkter og produkter vi selger via en tredjepart. Vi oversender månedlig dokumentasjon til kundene våre vedrørende effekt basert både på egne statistikkverktøy og eksterne som eksempelvis Google Analytics, sier Egedius.

– Hva skulle du ønske preget faget det neste året (2017)?

– For de aller fleste bedrifter i dag er det konkrete henvendelser og salg som betyr mest. Vi håper derfor at 2017 bringer med seg et større fokus på hva den faktiske verdien av et klikk er målt i form av konvertering, sier Egedius.

– Hva er spesielt med å jobbe hos dere?

– I 1881 er det gøy å jobbe! Vi har et miljø med svært høy grad av Medarbeidertilfredshet hvor det er rom for gode ideer og der alle skal oppleve å bli hørt. Det er alltid mye som skjer hos oss, spesielt nå i 2017. I år kommer det nye produkter på løpende bånd! Vi gleder oss veldig og ser lyst på fremtiden, sier Egedius.

– Hvilket faglig nettsted eller kanal vil du anbefale andre å følge?

– Det er mange gode nettsteder jeg gjerne vil anbefale, skal jeg velge noen få må det være searchengineland.com eller smartinsights.com samt Kampanje.com, avslutter Egedius