Utbrudd Performance: – Eierskap og data må alltid tilhøre kunden.

Utbrudd Performance Marketing ble medlem av Bra Søk i mai 2018, vi tok en prat med daglig leder Anders Rønningen om hvordan de jobber med kunder og deres syn på søk.

– Hvordan ønsker du at dine kunder skal oppleve Utbrudd?

Vi ønsker å bli oppfattet som et kompetansehus med trivelige, tilgjengelige og engasjerte spesialister, som hever ambisjonsnivået til våre kunder. Vi har et stort fokus på spisskompetanse i Utbrudd, og det skal gjenspeiles i alle leveranser, på tvers av disipliner. Kunden skal bli hørt, og samtidig utfordret.

Anders Rønningen

Anders Rønningen er daglig leder i Utbrudd Performance Marketing

– Hvilke oppdrag liker dere best å jobbe med?

Hm, her er det vanskelig å peke ut enkeltprosjekter. Men at vi sammen med kunde har definert felles, tydelige målsettinger er alltid et godt utgangspunkt. Samtidig mener jeg at god kjemi med kunde også er avgjørende for å oppnå de beste resultatene. De prosjektene vi liker best er hvor vi kan jobbe helhetlig og på tvers av disipliner og kanaler, fra første til siste interaksjon.

– Hva gjør dere for å sikre transparens i forholdet med kunder?

Transparens er helt naturlig for oss, det har alltid vært det, og kommer alltid være det. Eierskap og data må alltid tilhøre kunden – det er vel ikke slik at legen din kaster journalen tvert du bytter fastlege?

– Hva skulle du ønske preger faget det neste året?

Jeg håper det blir større fokus på selve håndverket. Det er veldig populært å snakke om automatisering og algoritmer, som i mange tilfeller forenkler og forbedrer en del prosesser, men hva betyr vel det uten et godt håndverk i bunnen.

– Hva er spesielt med å jobbe hos dere?

I Utbrudd får du mulighet til å utvikle deg selv på flere plan. Du får ta del i Midt-Norges kanskje sterkeste fagmiljø, du får muligheten til å stå på scenen på våre seminar og du får utviklet en spisskompetanse innen en gren du virkelig brenner for.
I tillegg lever vi etter mottoet «we never hire a-holes», noe du fort merker når du kommer inn dørene i Kjøpmannsgata 11. God takhøyde, mye lek og lite selvhøytidelighet er nok ganske beskrivende.

– Hvilket faglig nettsted eller kanal vil du anbefale andre å følge?

Oj, her finnes det mye å velge i. Googles bransjeblogger, Searchengineland, bloggen på Ahrefs og Socialmediatoday leverer jevnlig på høyt nivå. Men også flere nordiske byråer er bra på kompetansedeling, som Pineberrys «Sökpodden» og bloggen på Search Planet.

Utbrudd Performance Marketing