– Vi drives av prinsippene teste, evaluere og optimalisere

I disse dager tar vi en prat med alle våre medlemmer, for å lodde stemning i bransjen. Denne gangen er det Semway, og daglig leder Magnus Hauger.

– Hvordan ønsker du at dine kunder skal oppleve dere?

– Dyktige og pålitelige. Semway lever av fornøyde kunder, og det får vi ved å skape gode resultater, levere som avtalt og sørge for at kundene våre forstår verdien av arbeidet vi gjør, sier Hauger.

– Hvilke oppdrag liker dere best å jobbe med?

– Oi, det er så mange spennende oppdrag vi jobber med! Men det er ingen tvil om at det er spennende å jobbe med oppdrag der kunden virkelig vil lykkes på nett! Med riktig input fra kunden og at det settes av ressurser til å gjøre jobben blir resultatene veldig gode. Prosjekter der vi får jobbe med alle fagområdene vi jobber med fra nettside, via søk til sosiale medier, er veldig spennende. Ellers er oppdrag der vi gjør en stor forskjell for kunden givende, små og mellomstore bedrifter som opplever en stor oppsving når de begynner å jobbe med oss, sier Hauger.

– Hva gjør dere for å sikre transparens i forholdet med kunder?

– Alle våre kunder skal ha innsikt i hva som går uavkortet til annonsekanalen og hva Semway tar seg betalt for den jobben vi gjør. Videre er oppfølging og løpende dialog avgjørende, da er det ikke tvil om hva som skal utføres til hvilken tid og hvilke resultater vi kan forvente, sier Hauger.

– Hva skulle du ønske preget faget det neste året?

– Fokus på kreativitet sammen med teknologi. At man har fokus på begge deler når man utformer markedskampanjer. Med dataene man har tilgang på nå så har vi unike muligheter til å skape markedsføring som er god og som treffer riktig målgruppe til rett tid. Teknologien og data byr på muligheter som vi ikke hadde tidligere, men annonsørene må ikke glemme at innholdet og budskapene fortsatt må appellere til målgruppen, sier Hauger.

 Hva er spesielt med å jobbe hos dere?

– Vi har stort fokus på arbeidsmiljø og utvikling. Arbeidshverdagen i Semway skal være morsom og de ansatte skal hele tiden har muligheten til å utvikle seg. Semway drives etter samme prinsipper som internettmarkedsføring: teste – evaluere – optimalisere! Alt er under utvikling hele tiden, lite er statisk. Vi har skrevet om dette i bloggen vår, sier Hauger.

– Hvilket faglig nettsted eller kanal vil du anbefale andre å følge?

– Det er så mye bra faglig input per i dag, så det avhenger veldig av hva man er interessert i. Vi bidrar med tips og nyheter i bloggen vår, https://semway.no/blogg/, ellers er http://www.socialmediaexaminer.com/ en veldig bra inspirasjon og en ressurs på alt som har med sosiale medier å gjøre, og http://searchengineland.com/ er veldig bra for alt som har med søk å gjøre, avslutter Hauger.